Moduły i zadania

Moduły i zadania

Zadania Moduły
Zadanie 1. Moduł 1: Zunifikowane programy kształcenia – wspólne przedmioty

W ramach zadania zostanie wdrożone innowacyjne podejście do procesu kształcenia, polegające na wprowadzeniu do modyfikowanych i nowych programów kształcenia studiów I stopnia objętych

Projektem wspólnych przedmiotów.

  1. Ogólne przedmioty wspólne:
    1. ABC prawa
    2. ABC przedsiębiorczości
    3. ABC IT
    4. Odpowiedzialność społeczna
    5. Academic English

oraz
Specjalistyczne przedmioty wspólne:

  1. Komunikacja międzykulturowa
  2. Podstawy retoryki

Modyfikacja programów kształcenia na wydziałach kształcących w zakresie nauk przyrodniczych, społecznych i humanistycznych – wyodrębnienie części wspólnej i opracowanie dla każdej grupy zunifikowanego, wspólnego programu o uniwersalnej jakości.

Za zadanie ABC przedsiębiorczości, Odpowiedzialność społeczna oraz Komunikacja międzykulturowa współodpowiedzialne są osoby dedykowane z Wydziału Ekonomicznego, przy wsparciu Działu Kształcenia.
Okres realizacji zadania: 2018-2020

Zadanie 2. Moduł 1: Nowe programy kształcenia

W ramach zadania na Wydziale Ekonomicznym zostanie opracowany, utworzony i wdrożony nowy kierunek kształcenia (w tym program kształcenia): "Telemedycyna i projekty w ochronie zdrowia. Health Care Technology” – kierunek  interdyscyplinarny, tworzony i prowadzony wspólnie przez Wydział Ekonomiczny wraz z Wydziałem Prawa i Administracji

Około 580h, 60 osób. Okres realizacji zadania: 2018-2022.

Zadanie 3. Moduł 1: Modyfikacja programów kształcenia

W ramach zadania zostaną zmodyfikowane programy kształcenia na 7 Wydziałach objętych Projektem. W proces kształcenia zostaną włączeni wykładowcy z zagranicy.
Modyfikacja programów kształcenia obejmie na Wydziale Ekonomicznym następujące kierunki:  Międzynarodowe stosunki gospodarcze II stopnia, Ekonomia II stopnia.

Modyfikacja obejmuje m.in.:

  • wprowadzenie nowych przedmiotów – w tym przedmiot International Economic Diplomacy na specjalności International Business II st.,
  • modyfikację obszarów kształcenia - modyfikacja profilu Logistyka na specjalności Ekonomika transportu i logistyka na studiach stacjonarnych II st. na kierunku Ekonomia,
  • utworzenie nowych specjalności - specjalność Biznes międzynarodowy, studia niestacjonarne I i II st. na kierunku Międzynarodowe stosunki gospodarcze,
  • modyfikację programu poprzez przekształcenie specjalności z profilu ogólnoakademickiego na praktyczny - modyfikacja specjalności Międzynarodowe strategie marketingowe na II st. studiów stacjonarnych na kierunku Międzynarodowe stosunki gospodarcze ,
  • włączenie praktyków w proces kształcenia.

Wykładowcy z zagranicy zostaną włączeni w proces kształcenia na Wydziale Ekonomicznym w ramach następujących kierunków: Ekonomia II stopnia, Międzynarodowe stosunki gospodarcze II stopnia.

Za zadanie odpowiedzialne są osoby dedykowane z Wydziałów, przy wsparciu Działu Kształcenia.

Okres realizacji zadania: 2018-2022.

Zadanie 4. Moduł 2: Wdrożenie programu podnoszenia kompetencji studentów

W ramach zadania na Wydziale Ekonomicznym UG zostaną przeprowadzone:

  • certyfikowane szkolenia prowadzące do uzyskania kwalifikacji (szkolenia SAP TERP 10, szkolenie Lean Six Sigma Green Belt),
  • wizyty studyjne u pracodawców (wizyta studyjna w World Trade Organization w Genewie (Szwajcaria) dla studentów specjalności International Business II st.).

Studenci uzyskają kompetencje spośród poniższych:

  • zawodowe;
  • informatyczne, w tym wyszukiwanie informacji;
  • komunikacyjne, w tym umiejętność pracy w grupie, interpersonalne;
  • w zakresie przedsiębiorczości;
  • analityczne, w tym umiejętność rozwiązywania problemów.

Osobami odpowiedzialnymi za realizację zadania są Kierownik Biura Jakości Kształcenia oraz dedykowani przedstawiciele Wydziałów.
Okres realizacji zadania: 2019-2022.

Zadanie 6. Moduł 4: Wsparcie Biura Karier

W ramach zadania zaplanowano działania polegające na wsparciu studentów w zakresie doradztwa zawodowego w postaci zindywidualizowanych porad zawodowych.
Ponadto zaplanowano coaching oraz aktywności wspierające przy współpracy z Instytucjami Rynku Pracy oraz Organizacjami pracodawców.
Dzięki przygotowaniu zawodowemu jednego z pracowników Biura Karier możliwe będzie udzielenie studentom wsparcia coachingowego. W ramach pracy z coachem studenci będą mogli odbyć jednorazową rozmowę, po której zdecydują czy są gotowi i zainteresowani zaangażowaniem się w proces coachingowy i uczestniczyć w cyklu sesji coachingowych. Coaching zakłada wsparcie ich rozwoju osobistego, a w konsekwencji zawodowego, poszerzenie samoświadomości w zakresie własnych predyspozycji i umiejętności zawodowych, analizę zdobytych doświadczeń zawodowych oraz sprawniejsze poruszanie się po rynku pracy.

Biuro Karier zaplanowało współpracę z organizacjami pracodawców oraz instytucjami rynku pracy w zakresie organizacji staży dla studentów objętych Projektem.
Biuro Karier rozbuduje istniejącą stronę internetową i rozszerzy jej funkcjonalność, dostosowując do potrzeb studentów i pracodawców oraz zwiększając jakość świadczonych usług.
Dodatkowo wsparciem zostaną objęci pracownicy Biura Karier, ponieważ także od ich kwalifikacji i wiedzy merytorycznej zależy przygotowanie studentów do wejścia na rynek pracy. Pracownicy Bura Karier zostaną objęci szkoleniami z zakresu: Planowania i strategii kariery, Flipowania i sketchnotingu, Myślenia wizualnego, Warsztatu pracy Doradcy Zzawodowego, Coachingu, Personal brandingu i networkingu, Zarządzania sobą w czasie, Komunikacji i asertywności, kreatywności, Szkoleniami certyfikowanymi do obsługi nowo zakupionego narzędzia do badania kompetencji.
Za zadanie odpowiadać będzie Biuro Karier.
Okres realizacji zadania: 2018-2022.

Zadanie 7. Moduł 6: Specjalistyczne szkolenie i staże dla kadry dydaktycznej

W ramach zadania zostaną przeprowadzone szkolenia podnoszące kompetencje kadry dydaktycznej w zakresie:
umiejętności dydaktycznych, informatycznych, prowadzenia dydaktyki w języku obcym, zarządzania informacją, prezentacyjnych oraz staże dydaktyczne.

Kompetencje nabyte w ramach form wsparcia przez kadrę dydaktyczną będą praktycznie wykorzystane w ramach prowadzonych zajęć ze studentami.
Osobami odpowiedzialnymi za realizację zadania będzie Kierownik Biura Jakości Kształcenia oraz dedykowani przedstawiciele Wydziałów.
Okres realizacji Zadania: 2018-2021.

Zadanie 8. Moduł 6: Program szkoleń dla kadry zarządczej i administracyjnej

W ramach zadania przeprowadzone zostaną szkolenia dla kadry zarządczej i administracyjnej.
Osobami odpowiedzialnymi za realizację zadania będzie Kierownik Sekcji ds. Szkoleń oraz dedykowani przedstawiciele Wydziałów.
Okres realizacji Zadania: 2018 – 2020.

Zadanie 9. Moduł 6: Wdrożenie informatycznych narzędzi wspomagających zarządzanie UG

W ramach zadnia zostanie zakupionych i wdrożonych 6 narzędzi informatycznych wspierających zarządzanie uczelnią oraz zarządzanie informacją w celu doskonalenia jakości kształcenia.
Wdrożone rozwiązania pozwolą także na lepszą integrację jednostek Uniwersytetu Gdańskiego i usprawnienie ich funkcjonowania. Z uwagi na potrzebę zaznajomienia z wdrożonymi systemami pracowników korzystających i obsługujących wytworzone narzędzia, zostaną oni przeszkoleni w zakresie ich możliwości i obsługi.
Za realizację zadania odpowiedzialny będzie pion Zastępcy Kanclerza ds. Informatyzacji.

Przewidziano zakup i wdrożenie następujących narzędzi informatycznych:

  • Zautomatyzowany system ankietyzacji;
  • Ankiety – jako aplikacja mobilna;
  • CRM – śledzenie zatrudnienia absolwentów;
  • System monitorowania losów absolwentów;
  • System wsparcia studentów ostatnich lat i absolwentów w znalezieniu pracy. Ułatwienie kontaktu firmom rekruterskim ze studentami;
  • ERP.

Okres realizacji zadania: 2019-2022.

 

View changelog

Submitted on śr., 08/21/2024 - 14:17 by Waldemar Kuczewski Changed on śr., 08/21/2024 - 14:20 by Waldemar Kuczewski